Die Konjugation des verb im prasens,haben,sein














Example [beispiel] :
1. Prasens :
-- Ich lerne deutsch
--Wir kommen aus berlin
2. Sein :
--Du bist laura
--sind Sie freundlich?
3. Haben :
--Wir haben englisch unterricht heute
--hat ihr uhr?

Article,Nominative,und Accusative

In german there are three gender :
1.Masculine : der

2.Feminime : die
3.Neuter : das

Die,das,der mean THE in english.we usually call it definite article."ein" and "eine" are we known as indefinite article.ein and eine mean "a" and "an".
Example : Das haus ist grau (the haus is grey)














Nominative Case
We use nominative case to indicate the subject in the sentence.














Accusative case

The accusative case in german language marks the direct object in a sentence.The direct object is the person or thing on the recieving the end of the action.






















More Nominative and accusative example
1.Der tisch ist braun.
2.Die lampe ist neu.
3.Das ist ein tisch.
4.Das ist eine lampe.
5.ich sehe das fenster.
6.Ich habe ein fenster.
7.Ich sehe das buch.
8.Ich habe kein buch.

number 1-4 are nominative example no 5-8 are accusative example.






Rabu, 03 Februari 2010 Posted in | |